Iisalmelainen Alfred Pironetti syntyi vuonna 1913. Keväällä 1939 hän osti puoliksi sinisen 60 hevosvoimaisen Fordin taksiautoksi huonekalukauppias Rönkän kanssa. Alfred ajoi ja tulot jaettiin puoliksi. Puolen vuoden kuluttua Alfred osti auton täysin omistuksekseensa - ja firma oli hänen. Sota-aikana Alapo, joksi Alfredia kutsuttiin, piti kravattia ja pukeutui diakonaalipukuun sekä maalasi pensselillä auton, määräyksen mukaan, valkeaksi.
Alfred ja Selma Pironetti 1950 -kuvun alkupuolella. Alfredin vaimo Selma, os. Kelavuori, ruokki kuljettajat - Alfred takasi henkilökunnalleen lainoja ja avusti asuntojen hankinnassa.
Ford 46 Keltanokka v. 53 tai 54.
Kaikki pojat Erkki, Osmo ja Seppo syntyivät 40-luvulla, jolloin Alfred osti vuonna 1944 ensimmäiseksi kuorma-autoksi Letukan. Sillä ajettiin niin hiekkaa, puuta, kuin hautajais- ja tanssikeikkojakin.
Autoilija Yrjö Kokkorisen hautajaispäivänä muistohetki 23. maaliskuuta 1947 klo 14.45-14.47.
Yleislakon aikaan 1. maaliskuuta - 20. maaliskuuta 1956 jauhokuorman purku Iisalmessa
Yleislakon aikaan 1. maaliskuuta - 20. maaliskuuta 1956 jauhokuorman purku Iisalmessa
Yleislakon aikaan 1. maaliskuuta - 20. maaliskuuta 1956 Vaasan Höyrymylly Vaasa
Karhunk. 28
Vuonna 1965 Osmo Pironetti.
Olvin ajojen alkaessa 1950-luvun puolessa välissä hankittiin myös ensimmäisenen dieselkäyttöinen kuorma-auto. Lavoihin rakennettiin korokelaidat. Päälle levitettiin pressu ja jakeluauto oli valmiina ajoon. 1960-luvulla autokantaa erikoistettiin ajojen mukaan. Juomien ajoon ostettiin puoliperävaunullinen umpikoppiauto ja OTK:n ajoihin puoliperävaunullinen perälautanostimilla. Korjaamo, kaikkiaan 6-7 autolle, aloitti Yrittäjäntiellä.
1960-luvulla hankittiin ensimmäinen katettu huoltohalli Pohjolankadulta ja uuden paikan myötä avattiin myös kesäkioski, jota Selma pyöritti. Olvin ja OTK:n ajot olivat tärkeimpiä.
Osmo ajoi erivapaudella ammattimaisen ajokortin 1962, jolloin myös Erkki ajoi lomat autoa Sepon ollessa "vänkärinä".
Vuonna 1975 tehtiin sekä UK-Yhtiöiden että Union Öljyn (Neste Oil Oyj) kanssa ajosopimukset, jotka muodostavat edelleenkin merkittävän rungon liiketoiminnassa. Yritysmuoto muutettiin Ky:ksi, jolloin osakkaiksi tulivat myös pojat.
1980-luvulla Seppo perusti oman firman ja Alfredin työtä jäi jatkamaan perustettu O & E Pironetti Kuljetusliike.
90-luvun lamastakin selvittiin pienten velkojen ja uskollisten sopimusasiakkaiden turvin.
2000-luvulle on ajeltu 7 täysperävaunullisen, joista 2 säiliöautoa ja 5 rahtiautoa, voimin. Kuljetukset suuntautuvat ristiin rastiin Suomea. Viikottaisia liikenne ajoja on Suomen lisäksi myös Norjaan.
v. 1979 Pironetti 40 v. päivänä Volvon luovutus.
Heikki Mattila Volvon myyntijohtaja, Kalevi Peltola toim.j. autoliike, Alfred ja Osmo Pironetti
Automaattinen kuvanvaihto pysähtyy, kun viet hiiren kuvan päälle.